Projektzárás

Szociális alap- és szakellátás fejlesztése a Szent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálat intézményrendszerében – Projektzárás

 

A Szent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálat 2015 tavaszán pályázatot nyújtott be „Az egyházi fenntartásban lévő szociális szolgáltatók és intézmények alap- és szakellátási feladatainak fejlesztése” című pályázati kiírásra. A 127.023.492 Ft támogatás arra szolgált, hogy a Szent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálatot képessé tegye megfelelő válaszadásra az elkövetkezendő évek társadalomban keletkező legfontosabb szociálpolitikai kihívásaira. A felvállalt társadalmi felelősségvállalással az egyéni szükségleteket minél jobban kielégítő és a családokat is erősítő, a leghatékonyabb forráselosztás alapján működő, eredményes és hatékony szolgáltatási és ellátórendszer jöjjön létre a meglévő rendszer innovációjával.

A TÁMOP – 5.4.12-14/1-2015 – 0009 azonosítószámú projektben lezajlott a szeretetszolgálat 174 dolgozójának szakmai és vezetői továbbképzése. Új szolgáltatási formák és szakmai módszerek bevezetésére került sor. Közülük kiemelhető a belső mentori rendszer és a szolgáltatási protokollok kidolgozása; a demens részleg létrehozása, a teljesítményértékelési rendszer és a szolgáltatás-koordinációs modell, térkép és igényátadási eljárásrend, a szervezet diagnosztika, kompetencia-mérés, kulcsember program és az intézmény fejlesztési stratégia kidolgozása. Kiegészítő szolgáltatásokat: tanácsadásokat és szűréseket vezettünk be, amit nemcsak a gondozottak, hanem az adott települések lakói is igénybe vehettek. Ennek során közel 3000 egészségügyi szűrést és csaknem 1000 tanácsadást valósítottunk meg. A projektben elkészült a szeretetszolgálat minőségbiztosítási rendszere. A szolgáltatás-koordinációval a Szeretetszolgálat minden Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei intézménye egységes eljárásrend, adminisztráció és szervezetirányítási rendszer szerint magasabb szinten lesz képes ellátni szolgálatát.

A projektben nagy hangsúlyt fektettünk a környezettudatosság növelésére és az esélyegyenlőség biztosítására. Dolgozóink három alkalommal a környezeti fenntarthatóság legfontosabb elemeiről szóló képzésben részesültek. Újrahasznosított papírt vásároltunk. Az esélyegyenlőségi munkatárs feladata lett a dolgozók alkalmazása és foglalkoztatása során a Szeretetszolgálat esélyegyenlőségi terve szem előtt tartásával az Európai Unió és Magyarország esélyegyenlőségi elveinek megismertetése és szabályainak betartatása.

Öt intézménnyel együttműködési szerződéseket kötöttünk. 

A projekt 2015. október 31-én zárult.

Legfrissebb

2017. november 06
2017. október 13

Elérhetőségek

  •  4400 Nyíregyháza, Bocskai u. 26.

  •  +36 42 415-907

  •  kozpont@szlgsz.hu

  •  hétfőtől – csütörtökig 7.30 – 16.30 h

  •  pénteken 7.30 – 14.00 h